ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ СІМ’Ї В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ СІМ’Ї В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ

16.10.2023 13:03

[4. Педагогічні науки]

Автор: Прокопенко Ольга Михайлівна, т.в.о директора, закладу дошкільної освіти №2


На сучасному етапі буття українська сім`я має багато проблем, які впливають на її нормальну життєдіяльність, порушують її функції. До актуальних проблем сім`ї в сучасному соціумі можна віднести погіршення матеріального становища родин у зв`язку зі світовою економікою та війною в країні, вплив таких негативних явищ, як алкоголізм, наркоманія, злочинність та інших явищ на стійкість сімейних стосунків на стійкість сімейних стосунків. Зазначені проблеми призводять до зменшення кількості благополучних сімей, тобто сімей, які повноцінно виконують свої функції, призвело до появи сім`ї соціального ризику – соціально незахищені сім`ї, що самостійно не можуть вирішити проблеми, які виникають у процесі їх життєдіяльності і потребують соціальної підтримки та супроводу.

Як бачимо, проблема захисту та супроводження сім`ї існує і загострюється, а відсутність продуманої, педагогічно обґрунтованої системи соціального супроводу призводить до того, що офіційна система виховання неспроможна впливати на свідомість та поведінку батьків.

Так, у роботах філософів і психологів велика увага приділяється змісту цінностей і соціальних ідеалів родини, характеру і тенденцій змін смисложиттєвих орієнтацій молодих батьків, факторів і умов, що впливають на ці орієнтації (І.Кон, К. Платонов, М. Каган).

У сучасній психолого – педагогічній літературі спостерігаємо розвиток проблеми родинного виховання, визначення сім`ї як фактора соціалізації особистоті дитини, як «комплексу умов і засобів» ( В. Олексіїв, В. Титаренко, О.Харчев).

Соціальний супровід базується на індивідуальному підході до кожної окремої сім`ї, вивченні її потреб та визначенні спільно з усіма членами родини шляхів вирішення чи пом`якшення проблем. Соціальний супровід як напрямок педагогічно-просвітницької діяльності педагогів розглядається з позицій активізації процесу соціалізації за рахунок всіх її основних функцій. А це передбачає різке підвищення уваги до сім`ї з боку всіх соціальних інститутів виховання за рахунок зміни взаємовідносин між ними, модернізації змісту та форм роботи.

Показником і певною мірою результатом процеcу соціального супроводу сім`ї є соціально-педагогічна компетенція батьків.

Соціальний супровід сім`ї, будучи процесом цілісним, повинен здійснюватися на основі єдиного комплексу умов урахуванням особливостей та самобутніх рис сім`ї та взаємостосунків між членами цієї соціальної групи.

Насамперед потрібно звертати увагу: матеріальні і побутові умови; чисельність і структуру сім`ї; моральну, емоційно-психологічну й  трудову атмосферу; психологічні вікові особливості розвитку дитини; розвиток сімейного колективу і взаємин між його членами; життєвий досвід; освіту і професійні якості батьків; національні традиції сім`ї та релігійне виховання; характер спілкування в сім`ї та її спілкування з навколишнім світом; рівень педагогічної культури дорослих, що визначає рівень їх педагогічної діяльності в сім`ї.

Тому очевидно, що без створення певних соціальних умов, без підвищення статусу матері, без здорової сім`ї, без зміни ставлення до особистості, без самопізнання, самоповаги, а відповідно, без поваги до інших, без любові до ближнього вирішити проблему статусу сім`ї, батьків у родині – просто неможливо.

Література:

1. Жаровцева Т.Г. Теоретико – методичні засади підготовки  фахівців  дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім ями. – Одеса.: ПНЦ АПН України – СВД М.П. Черкасов. - 2006. – 367с.

2. Зверева І.Д. Соціально педагогічна робота з дітьми та молоддю в Україні: теорія і практика. – К.: Правда Ярославичів, 1998. – 394с.

3. Арцишевська М.Р. Теоретико – методичні засади інтеграції знань про суспільство у змісті шкільної освіти: Дис. …канд..пед.наук: 13.00.09. – Луцьк, 2000. – 188с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота