НЕПЕРЕРВНА ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА: РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

НЕПЕРЕРВНА ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА: РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

17.11.2023 17:34

[4. Педагогічні науки]

Автор: Чертов Владислав Ігорович, викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО « Університет менеджменту освіти»



Вступ. Педагогічна освіта в сучасному світі є ключовим чинником розвитку суспільства та гармонійної еволюції індивіда. Викладачі вищих навчальних закладів відіграють важливу роль у формуванні інтелектуальних та культурних цінностей молодого покоління, а отже, їхні знання і навички мають бути на високому рівні. Однак швидкі зміни в освітніх технологіях, наукових підходах та соціокультурному середовищі вимагають від викладачів постійного оновлення своєї професійної компетентності. Тому, неперервна педагогічна освіта стає важливим аспектом розвитку сучасного викладача.

Роль неперервної педагогічної освіти

Неперервна педагогічна освіта є системою оновлення та розвитку знань та навичок викладачів протягом їхньої професійної кар’єри [1]. Ця система спрямована на забезпечення високої якості освіти та навчання, що є однією з ключових умов успішного розвитку суспільства. Завдяки неперервній педагогічній освіті викладачі отримують можливість оновлювати свої знання та методи навчання, а також адаптувати їх до змін у сучасному освітньому середовищі.

Один із важливих аспектів ролі неперервної педагогічної освіти полягає в забезпеченні викладачам необхідних інструментів та стратегій для роботи з різними типами студентів [1]. Зміни в суспільстві, супроводжувані різними культурними, психологічними та соціальними особливостями, вимагають від викладачів адаптувати свої методики навчання до індивідуальних потреб студентів. Наприклад, розвиток цифрових технологій і впровадження онлайн-навчання спонукають викладачів вивчати нові методи навчання та інструменти, які забезпечують ефективну комунікацію зі студентами в цьому новому середовищі. Неперервна педагогічна освіта також розвиває у викладачів важливі навички оцінки та аналізу власної роботи [1]. Вони навчаються самокритиці, вдосконалюють свою професійну практику та впроваджують інноваційні підходи у свої уроки. Це сприяє покращенню якості освіти та створенню сприятливого навчального середовища для студентів.

Вплив неперервної педагогічної освіти на якість освіти

Неперервна педагогічна освіта безперечно впливає на якість освіти. Вона дозволяє викладачам ефективно використовувати сучасні методи навчання та інноваційні підходи, що забезпечують активне залучення студентів до навчального процесу [2]. Внаслідок цього, якість знань та педагогічної роботи підвищується, що сприяє покращенню результатів навчання.

Способи підвищення професійної компетентності викладачів

Для досягнення високого рівня професійної компетентності викладачів необхідно використовувати різноманітні методи та підходи. Це включає в себе участь у спеціалізованих семінарах, курсах та майстер-класах, самонавчання, наукові дослідження, партнерство з іншими професіоналами у сфері освіти та використання інноваційних технологій для підвищення якості навчання [2].

Виклики перед неперервною педагогічною освітою

Неперервна педагогічна освіта стикається з численними викликами, такими як відсутність фінансування, відмова викладачів від самонавчання та стійке опір з боку деяких освітніх інститутів [2]. Для подолання цих викликів необхідні колективні зусилля та підтримка держави, а також визнання важливості неперервної педагогічної освіти всією освітньою громадськістю.

Основні напрями розвитку професійної компетентності викладачів

Для досягнення високої професійної компетентності викладачів необхідно враховувати різні напрями розвитку, такі як [3]:

1. Підвищення фахової кваліфікації: Викладачі повинні постійно оновлювати свої знання у вибраній галузі. Це може включати участь у наукових конференціях, семінарах, майстер-класах та інших освітніх заходах.

2. Розвиток міжпредметних компетенцій: Важливо, щоб викладачі мали можливість вивчати та розуміти інші галузі знань, що допомагає їм бути більш універсальними та ефективними в навчанні.

3. Використання інноваційних методів навчання: Викладачі повинні вивчати та впроваджувати нові педагогічні технології, що допомагають покращити процес навчання та зробити його цікавішим для студентів.

4. Соціальна та міжкультурна компетентність: Викладачі повинні вивчати та розвивати навички спілкування зі студентами з різних культур та соціальних середовищ, що сприяє побудові позитивних міжособистісних відносин.

5. Педагогічна практика: Важливо, щоб викладачі мали можливість практикувати свої навички в навчанні та отримувати зворотний зв’язок від колег та студентів.

Ключові аспекти неперервної педагогічної освіти

Неперервна педагогічна освіта включає в себе такі ключові аспекти [4]:

1. Професійний розвиток: Викладачі повинні постійно розширювати свої знання та навички, оновлювати свої педагогічні стратегії та методики навчання.

2. Актуалізація знань: З огляду на швидкі та постійні зміни в сучасному світі, викладачі повинні стежити за актуальною інформацією та дослідженнями в своїй галузі.

3. Рефлексія та самооцінка: Важливим елементом неперервної педагогічної освіти є можливість викладачів аналізувати свою роботу, виявляти сильні та слабкі сторони та здійснювати відповідні корективи.

4. Поділ досвіду: Взаємодія та обмін досвідом між викладачами, в тому числі через мережеві платформи та спільні професійні спілки, є важливою складовою неперервної педагогічної освіти.

Висновок. Отже, неперервна педагогічна освіта є важливим фактором в розвитку професійної компетентності викладачів у вищих навчальних закладах. В процесі неперервної педагогічної освіти викладачі мають можливість оновлювати свої знання та навички, а також адаптувати їх до змін у сучасному освітньому середовищі. Основні напрями розвитку професійної компетентності викладачів включають підвищення фахової кваліфікації, розвиток міжпредметних компетенцій, використання інноваційних методів навчання, розвиток соціальної та міжкультурної компетентності та педагогічну практику.

Неперервна педагогічна освіта сприяє покращенню якості освіти та створенню сприятливого навчального середовища для студентів. Викладачі, які постійно розвивають свою професійну компетентність, здатні краще задовольняти потреби сучасного студентського контингенту і забезпечувати їх підготовку до викликів сучасного суспільства.

Збільшення ролі неперервної педагогічної освіти веде до підвищення якості освіти в цілому, а також до розвитку інноваційних підходів до навчання та викладання. Такий підхід сприяє створенню більш відкритого, гнучкого та адаптивного освітнього середовища.

У світлі зазначеного, неперервна педагогічна освіта має залишитися високим пріоритетом у системі освіти. Важливо забезпечити доступність та розвиток можливостей для викладачів отримувати нові знання, вдосконалювати навички та долучатися до професійної спільноти. Тільки таким чином ми зможемо забезпечити високу якість освіти та забезпечити гармонійний розвиток сучасного суспільства.

ЛІТЕРАТУРА

1. Євтух М. Б. Педагогічна освіта. Енциклопедія освіти/гол. ред. В. Г. Кремень; Акад. пед. наук України. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с., С. 646–647.

2. Неперервна освіта. URL: https: // uk. wikipedia. org / wiki / Неперервна_освіта (дата звернення: 30.10.2023).

3. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VІІІ. Відомості Верховної Ради. 2017. № 38–39. ст. 380.

4. Сидоренко В. В. Розвиток професійної компетентності сучасного педагога в умовах відкритої освіти: кластерний аналіз. Професійна компетентність педагога в умовах оновленого змісту освіти та вимог ринку праці: матеріали ІІІ регіональної науково-практичної конференції. Вінниця: Вінницька міська друкарня, 2017. С. 8–17.

5. Кисельова О. Б. Самоосвіта як невід’ємна складова підготовки вчителя до професійної діяльності в умовах профільного навчання. Педагогічні науки: зб. наук. праць. Суми: Вид-во СумДПУ, 2009. № 1.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота