ВЗАЄМОДІЯ ПОЛІЦІЇ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВЗАЄМОДІЯ ПОЛІЦІЇ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

22.11.2023 22:06

[2. Юридичні науки]

Автор: Домашова Софія Костянтинівна, курсант 211 навчального взводу Херсонського факультету Одеського державного університету внутрішніх справ


Згідно з положеннями ст. 1 ЗУ «Про Національну поліцію України» Національна поліція це центральний орган виконавчої влади,  який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку [1]. Поліція повсякчас взаємодіє з різними органами державної влади та громадськістю для забезпечення виконання своїх основних завдань, таких як протидія злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку [1]. 

Отже, метою дослідження є аналіз таких взаємовідносин і з’ясування доцільності їх існування та складнощів реалізації в умовах розбудови сучасної України.

Поняття органів місцевого самоврядування визначається в Конституції України та ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», як гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади – жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста – самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України [2].

Варто визначити, насамперед, предмет взаємодії поліції з органами місцевого самоврядування, яким першочергово є охорона публічної безпеки та порядку. Нажаль, наразі офіційне тлумачення поняття публічної безпеки і порядку відсутнє, але досліджуючи праці науковців та нормативо-правові акти,  можемо зробити висновок, що всі доступні нам визначення цього поняття об’єднує те, що відносини врегульовані правовими та соціальними нормами покладено в основу взаємодії поліції з органами місцевого самоврядування [3, с. 380].

Забезпечення порядку та злагодженої роботи поліції з органами місцевого самоврядування є основною метою взаємодії Національної поліції з органами місцевого самоврядування. Без якісно врегульованої взаємодії поліції та органів місцевого самоврядування неможливо досягти поставлених цілей протидії злочинності та охорони публічної безпеки та порядку. Саме чітко узгоджені дії щодо мети, методів, спільних дій та заходів передують виконанню основних цілей та завдань покладених на Національну поліцію України.

Взаємодія сторін реалізується на основі принципів законності, чіткому додержанню регламенту при спільній роботі, самостійності органів при виконанні завдань, наданих їм законодавством України, процесуальної незалежності та узгодженості дій.

Механізм взаємодії між поліцією та органами місцевого самоврядування включає в себе організацію; реалізацію; подальше управління та регулювання процесу взаємодії [4, с. 54]. У механізмі забезпечення правопорядку беруть учать всі органи публічної влади, але основне навантаження беруть правоохоронні структури. 

Отже, вважаємо за необхідно дослідити  основні напрями взаємодії Національної поліції та органів місцевого самоврядування. 

Так, насамперед поліція постійно інформує органи державної влади та органи місцевого самоврядування про свою роботу та правопорушення вчинені на підпорядкованій території, а також громадськості про свою діяльність у сфері охорони та захисту прав і свобод людини, протидії злочинності, забезпечення публічної безпеки і порядку.( Ч. 2 ст. 9 Закону України “Про Національну поліцію”)

Посилаючись на принцип відкритості та прозорості в роботі органів Національної поліції, ми знаємо, що керівник органу поліції повинен звітувати перед органами державної влади та органами місцевого самоврядування про стан своєї роботи.

Крім того, органи місцевого самоврядування надають допомогу поліції в зберіганні публічної безпеки та порядку та протидії злочинності, яка проявляється в інформуванні органів Національної поліції про вчинені злочини або / та про ті,  які готуються., сприянні у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави тощо.

Також слід відмітити й інші організаційно-правові форми, в яких поліція разом з органами місцевого самоврядування здійснює свої повноваження, до яких відносяться підготовка та прийняття спільних відомчих нормативних актів; розробка та реалізація спільних планів щодо забезпечення публічної безпеки і порядку та протидії злочинності;  проведення спільних засідань колегій, семінарів, конференцій, практичних занять щодо забезпечення публічної безпеки і порядку та протидії злочинності[6, с. 34].

Отже, підсумовуючи наведене, можемо відмітити плідну співпрацю Національної поліції України та органів місцевого самоврядування, яка спрямована на здійснення основних завдань щодо охорони публічної безпеки та порядку, протидії злочинності тощо з метою взаємодопомоги й об’єднання зусиль для успішного вирішення спільних завдань взаємодопомоги й об’єднання  зусиль для успішного вирішення спільних завдань, що ґрунтується на наданих законом повноваженнях кожної зі сторін. 

Таким чином, вбачаємо, що дослідження і аналіз методів взаємодії таких двох надзвичайно важливих для суспільства органів для вдосконалення засобів інформування, звітування, здійснення контролю, проведення консультацій, надання допомоги в зберіганні публічної безпеки та порядку та протидії злочинності тощо є надзвичайно важливим завданням для проведення подальшої наукової роботи, оскільки від її рівня залежить якість нормотворчості, що є запорукою належної взаємодії Національної поліції та органів місцевого самоврядування в сучасній Україні. 

Література

1. "Про Національну поліцію України", Закон України : Закон України від 02.07.2015 р. № 580-VIII : станом на 5 жовт. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text 

2. «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України : Закон України від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР : станом на 3 серп. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#Text 

3. Корнієнко М.В. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ОСНОВИ ВЗАЄМОДІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ І ПОРЯДКУ. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. №1. с. 379-384.

4. Новіченко А.В. ВЗАЄМОДІЯ ПОЛІЦІЇ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ПРАВОПОРЯДКУ В УКРАЇНІ. Європейські перспективи. 2022. №1. с. 52-57.

5. Барба, В.Є. (2018). Нормативно-правове регулювання взаємодії територіальних підрозділів Національної поліції та органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення публічної безпеки та порядку. Lex Portus, 3, 69- 83. URL https://doi.org/10.26886/2524-101X.3.2018.5

6. Білоус-Осінь Т.І., Біла-Тюріна Ю.З., Сандул Я.М. ВЗАЄМОДІЯ ПОЛІЦІЇ З ПУБЛІЧНИМИ ОРГАНАМИ ВЛАДИ. Навчально-методичний посібник. 2019. с. 57

_______________________

Науковий керівник: Шерстюк Ганна Миколаївна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри загальноправових дисциплін Херсонського факультету Одеського державного університету внутрішніх справ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота