БЕНЧМАРКІНГ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

БЕНЧМАРКІНГ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

10.02.2024 14:12

[4. Педагогічні науки]

Автор: Одарченко Вероніка Ігорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради


Держава на сучасному етапі розвитку вимагає від закладів вищої освіти ефективної та гнучкої системи управління, що забезпечуватиме якість освіти, відповідатиме потребам здобувачів вищої освіти, гарантуватиме конкурентоспроможність майбутніх фахівців на міжнародному та вітчизняному ринках освітніх послуг, підтримуватиме професійне зростання членів колективу установи. 

Бенчмаркінг є важливим інструментом для оцінки та порівняння власної діяльності установи з найкращими практиками. Бенчмаркінг (від. англ. benchmarking) – це процес пошуку стандартного чи еталонного економічно ефективнішого підприємства-конкурента для порівняння із власним та переймання його вдалих методів роботи [1]. У контексті управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників бенчмаркінг може бути використаний для оцінки ефективності даної системи та визначення напрямів її вдосконалення.

Погоджуємося з науковцями Г. Кравченко, О. Почуєвою, які визначають мету бенчмаркінгу як «підвищення ефективності власної професійної діяльності і завоювання конкурентних переваг у конкурентному освітньому середовищі» [2, с.1]. 

Дослідник Л. Прус бенчмаркінг в управлінні ефективною діяльністю ЗВО зводить до двох найважливіших завдань. Одне з яких «створення на кафедрах інформаційно методологічної бази менеджменту, яка б дозволила в будь-який час об’єктивно визначити в кожному напрямі діяльності найвищі результати, на досягнення яких будуть спрямовані зусилля. Інше дозволяє орієнтувати підрозділ на досягнення найвищих результатів у рамках бенчмаркінгу, тобто означає розробку внутрішньої стратегії розвитку організації, яка забезпечує досягнення над конкурентами і посідання лідируючого положення у сфері освіти з врахуванням наявного кадрового потенціалу» [3].

Застосування інструменту управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників комунального закладу вищої освіти бенчмаркінг потребує: визначення цілей і критеріїв успіху, вибір партнерів, що є лідерами в сфері професійного розвитку науково-педагогічних працівників та готові ділитися своїми практиками; збір та аналіз даних про програми професійного розвитку, методи навчання, ресурси, які використовуються, а також результати, які досягаються в цих установах; порівняльний аналіз отриманих результатів з даними партнерів з бенчмаркінгу; визначення сильних та слабких сторін програми; впровадження змін; моніторинг, оновлення та корегування програми професійного розвитку.

Однією з ключових переваг бенчмаркінгу є те, що він може допомогти освітнім установам визначити сфери для вдосконалення та розробити стратегії для досягнення кращих результатів. Порівнюючи свої показники з показниками інших закладів вищої освіти або найкращими галузевими практиками, науково-педагогічні працівники можуть визначити сфери, в яких вони не досягають бажаних результатів, і розробити стратегії для їх покращення. Це може допомогти забезпечити ефективність системи професійного розвитку у задоволенні потреб персоналу та підтримці їхнього постійного зростання.

Отже, бенчмаркінг може бути дуже корисним інструментом для вдосконалення системи управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників у комунальному закладі вищої освіти. Він допоможе ідентифікувати найкращі практики, впроваджувати їх у власну діяльність і досягати кращих результатів.

Література 

1. Бенчмаркінг. Вікіпедія. Вільна енциклопедія : Веб-сайт. URL : http://surl.li/secx  (дата звернення: 07.02.2024).

2. Кравченко Г., Почуєва О. Бенчмаркінг в управлінні професійним розвитком науково-педагогічних працівників ЗВО : Веб-сайт. 3с. URL :  http://surl.li/qglba (дата звернення: 07.02.2024).

3. Прус Л. Р. Управління конкурентоспроможністю вищих навчальних закладів на засадах бенчмаркінгу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : 08.00.04, Тернопіль, 2008, 23 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота