РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ЗОРОВОЇ ПАМ’ЯТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ - ОФТАЛЬМОЛОГІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ЗОРОВОЇ ПАМ’ЯТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ - ОФТАЛЬМОЛОГІВ

26.02.2024 20:09

[4. Педагогічні науки]

Автор: Іваніцька Олена В’ячеславівна, кандидат медичних наук, Одеський національний медичний університет; Венгер Людмила Віленівна, доктор медичних наук, Одеський національний медичний університет; Коновалова Наталія Валеріївна, доктор медичних наук, Одеський національний медичний університет; Журавок Юлія Олександрівна, кандидат медичних наук, Одеський національний медичний університет


Підвищення якості підготовки майбутніх лікарів, зокрема лікарів-офтальмологів, у сучасних умовах є актуальним завданням. У професійній діяльності лікаря-офтальмолога виключно важливу роль грає офтальмоскопія. Діагностика стану заднього полюсу ока, сітківки, зорового нерву, хоріо-ретинальних змін, є базовим методом дослідження кожного пацієнта. Є декілька методик проведення офтальмоскопії – пряма, зворотня, бінокулярна, біомікроскопія з фундус-лінзою. Кожна з цих методик має свої переваги та нюанси виконання. Під час проходження перших етапів післядипломної підготовки інтерни знайомляться з особливостями проведення цих методик, набувають навички й вміння професійної роботи з пацієнтами різного віку.

В той же час, найбільш складним етапом офтальмоскопії є не стільки проведення самого дослідження (такі навички інтерни опановують відносно швидко) та можливість “побачити”, зафіксувати різноманітні зміни очного дна. Найбільш складним є інтерпретація візуалізованих симптомів: характеру процесу (запальний, судинний чи дегенеративні порушення), давність (гострий, хронічний, спадковий чи наслідки перенесеної патології). Саме такий професійний, грамотний аналіз й дає можливість поставити попередній діагноз захворювання, визначити необхідність проведення додаткових обстежень, сформувати алгоритм лікування конкретного пацієнта.

На перших етапах інтерни виконують офтальмоскопію під наглядом викладачів, досвідчених фахівців у пацієнтів з вже встановленим діагнозом, частіше з “класичними” офтальмоскопічними симптомами. Демонстрація зображень очного дна під час лекцій та практичних занять, використання спеціальної літератури з кольоровими ілюстраціями змін очного дна, зокрема офтальмологічних атласів, сприяє поступовому формуванню професійної зорової пам’яті. 

В той же час, якщо прийняти до уваги різноманіття проявів патології на очному дні, індивідуальні особливості клінічної картини однотипових захворювань сітківки та зорового нерву у різних пацієнтів, наявність офтальмоскопічних змін при загальній патології, коли офтальмолог може бути першим лікарем, який виявить початкові ознаки загальних захворювань, то не викликає сумнівів, що розвиток професійної зорової пам’яті є одним із основних аспектів, напрямків підготовки майбутніх офтальмологів.

На кафедрі офтальмології Одеського національного медичного університету для розвитку професійної зорової пам’яті інтернам на перших етапах пропонується підібрати фотоілюстрації до тем програми підготовки, пов’язаних із змінами очного дна. Для виконання такого завдання використовуються атласи, довідкова література з офтальмології. Потім, по мірі вивчення наступних тем, ми пропонуємо інтернам розширити свій багаж ілюстрацій з використанням публікацій у спеціалізованих наукових журналах, можливостей інтернет-ресурсів, матеріалів професійних вебінарів та науково-практичних конференцій, тобто створити свій особистий атлас патології очного дна. Приймаючи до уваги можливості зберігання візуальної інформації у сучасних гаджетах, можливість періодичного звертання до такого пакету візуальної інформації закріплює здібності порівняльного аналізу при безпосередньому проведенні офтальмоскопії.

Запропонована нами форма роботи є дієвою не тільки на етапі проходження інтернатури. Такий “атлас”, безумовно, буде корисним й для молодих лікарів-офтальмологів на етапі їх професійного становлення.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота