ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПРАЦІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ПРАЦІ

28.11.2014 22:12

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Хомета Оксана Арсенівна, студентка, ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»


Для будь якої фірми важливо залишатися конкурентоспроможною на ринку. Для цього необхідно впроваджувати новітні технології, диверсифікувати свій вид діяльності, оперативно реагувати на зміни що відбуваються. Одне з найважливіших місць у даному контексті займає маркетингова діяльність фірми. Слід зазначити, що останнім часом концепції маркетингу застосовуються не тільки для комерційних видів діяльності. Особливе місце серед різновидів маркетингової діяльності можна виділити маркетингу робочої сили на ринку праці. Маркетинг робочої сили є невід’ємною ознакою у процесі вдалого працевлаштування та максимальної задоволеності як працівника так і роботодавця.

Становлення змішаної економіки, збільшення активності у підприємницькій діяльності, розширення частки недержавного сектору економіки є передумовою створення системи взаємовідносин з приводу купівлі-продажу робочої сили на ринку праці [1]. Роботодавці зацікавлені максимально задовольнити потреби у кваліфікації, компетентності, ініціативності, організованості, діловитості найнятого працівника, а працівник, у свою чергу,  задовольнитися відповідністю наданого робочого місця до його інтересів.  Таким чином, на ринку праці доречно виділити ринок робочої сили, оскільки існує попит зі сторони підприємств залучити робочу силу та ринок робочих місць, оскільки постійно є попит на них, та пропозиція, яку створюють фірми – споживачі робочої сили.

Вивчаючи маркетинг робочої сили зі сторони ринку праці, можна дати йому таке визначення – це вид людської діяльності, спрямований на дослідження та аналіз даних про ринок праці, його кон’юнктуру, складання прогнозів щодо попиту та пропозиції робочої сили, структури розподілу професій та спеціальностей, які користуються попитом, проведення рекламної діяльності та стимулювання працевлаштування для задоволення попиту на ринку всіх суб’єктів трудових відносин[1, 2]. 

Проблематика зайнятості на ринку праці знаходиться у компетенції державної служби зайнятості та деяких приватних агентств з найму працівників. Навіть при застосуванні маркетингу на ринку праці важливо не забувати основне його правило– споживати не те, що виробляється, а виробляти те, що споживається. Питання маркетингу робочої сили стають все більш актуальними, але на даному етапі можна спостерігати практичне застосування конкретних методів маркетингу на ринку праці. Державні служби зайнятості найчастіше використовують збутову концепцію маркетингу, а приватні агентства методи концепції традиційного маркетингу. Але основною залишається те, що відсутність так званої комплексної системи маркетингу діяльності цих структур, що заважає їм володіти ситуацією на ринку праці та призводить до прагнення вирішувати нагальні проблеми, не замислюючись про майбутнє. 

Під маркетинговою діяльністю на ринку робочої сили розуміють функціонування ефективної системи регулювання зайнятості, в основі якої  - факт дослідження потреб ринку робочої сили; вивчення середовища, груп і категорій найманих працівників; знаходження перспективних ніш людського ресурсу; оцінка потенціалу робочої сили, реклама і стимулювання працевлаштування, визначення ціни робочої сили  з метою забезпечення "продажів" робочих місць [3].

Значення маркетингу на ринку праці зводиться до таких головних аспектів:

- маркетинг на ринку праці дозволить підвищити поінформованість потенційних роботодавців та працівників, збільшити їх зацікавленість та ефективність у трудових відносинах;

- збір та аналіз інформації щодо кон’юнктури на ринку праці, висновки та прогнози щодо обсягів та структури необхідних спеціальностей та професій сприяє поліпшенню регулювання процесів формування та розподілу (перерозподілу) трудових ресурсів. 

- значний вплив маркетингу на вимоги роботодавців та працівників, який характеризується підвищенням вимог роботодавців до працівників щодо компетентності, діловитості, ініціативності, знання іноземних мов, пунктуальності та інших критеріїв. В свою чергу працівники обирають робоче місце також за критеріями заробітної плати, умов праці, розпорядку робочого дня, корпоративної культури;

- маркетинг на ринку праці сприяє поліпшенню якості життя.

Перераховані вище пункти в сукупності забезпечують умови щодо ефективного використання робочої сили і задоволення потреб усіх суб’єктів на ринку праці[1].

Отже, маркетинг на ринку праці є важливою складовою для максимального задоволення потреб роботодавців та працівників, що загалом сприяє підвищенню стандартів життя населення. Важливим аспектом на сучасному етапі є впровадження маркетингових концепцій у сферу ринку праці для  більш ефективного використання трудового потенціалу населення.




Список використаної літератури:

1. Томилов В.В., Семеркова Л.Н. Маркетинг рабочей силы [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.marketing.spb.ru/read/m6/2.htm 

2. Ардзинов В.Д. Методология формирования маркетинга трудовых ресурсов в системе предпринимательсьва: диссертация на получение научной степени доктора экон. наук: спец. 08.00.30:СПб., 2000. – 278 с. РГБОД, 71:01-8/203-1. –[Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.dslib.ru/economika-predprinimatelstva/ardzinov.html.

3. Кожанова Л. Найди в себе силу притяжения [Електронний ресурс] - Режим доступу:http://www.marketing.spb.ru/lib-special/find_attraction.htm 

___________________________

Науковий керівник: Бондаренко Алла Федорівна, кандидат технічних наук, доцент кафедри управління та фінансово-економічної безпеки ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України"

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота