МЕНЕДЖМЕНТ ЯКОСТІ ЯК ОСНОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕНЕДЖМЕНТ ЯКОСТІ ЯК ОСНОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

27.05.2017 15:19

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Соборайчук Тетяна Юріївна, студентка, Національний авіаційний університет, м. Київ


На сьогоднішній день насиченість ринків різноманітною продукцією (товарами, послугами) сприяла тому, що споживач отримав можливість робити вибір. І якщо раніше споживач бажав якості продукції від виробників, то зараз він її вимагає. Саме тому менеджмент якості виступає наскрізним аспектом управління підприємством і забезпечення його конкурентоспроможності.

У теорії та практиці управління якістю виділяють два напрями: якість продукції та менеджмент (управління) якості. 

За визначенням Міжнародного стандарту IСО 8402-86 якість продукції –це сукупність властивостей продукції, які обумовлюють її придатність задовольняти певні чи передбачувані потреби за її призначенням. Анфалов А.А. визначає якість продукції як один з найважливіших показників, що визначає попит на продукцію, і часто має вирішальне значення для досягнення, підтримки і підвищення конкурентоспроможності [1]. Менеджмент (управління) якістю містить всі види діяльності, які необхідні для того, щоб розвивати і забезпечувати «якість».

Процес управління якістю на підприємстві може розглядатися як самостійна функція управління бізнес – процесами, цілями якої виступає:

• підвищення конкурентоспроможності та прибутковості господарюючого суб’єкта за рахунок підвищення якості продукції та всіх управлінських процесів;

• зниження величини затрат і відповідно підвищення фінансової стабільності підприємства;

• дотримання вимог охорони навколишнього природного середовища.

Сучасним підходом до впровадження менеджменту якості є концепція TotalQualityManagement (далі - TQM,) або комплексний менеджмент якості.

TQM – це концепція, яка передбачає загальне та цілеспрямоване застосування систем і методів управління якістю в усіх сферах діяльності, починаючи від досліджень і до після продажного обслуговування, що відбувається за умов раціонального використання всіх технічних можливостей, потенціалу керівництва та всього персоналу.

За TQM управління в організації являє собою цикл безперервного покращення всіх показників діяльності та включає такі основні аспекти:

• аналіз потреб споживачів, суспільства, співробітників та організації;внутрішніх можливостей організації з поліпшення якості та розрахунок перспективних витрат на якість;

• реалізація вдосконалення;

• самооцінка (національні та міжнародні премії, система балівфірми).

Підвищення якості продукції та послуг безумовно позитивно впливає на результати діяльності будь-якого підприємства. Саме тому у сучасних умовах для українських підприємств є доцільним впровадження комплексного менеджменту якості, що повинно враховувати умови державної політики та стандартів з питань якості.

Література:

1. Анфалов А.А. Крымский отдел НИИ социально-экономических отношений / А.А. Анфалов //Экономика и управление. – 2002. – № 4 – С. 30–33.

__________________________________________

Науковий керівник: Суворова І.М., кандидат економічних наук, доцент, Національний авіаційний університет, м. Київ

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота