ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ПОЗИЦІОНУВАННЯ ТОВАРУ У СВІДОМОСТІ СПОЖИВАЧА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ПОЗИЦІОНУВАННЯ ТОВАРУ У СВІДОМОСТІ СПОЖИВАЧА

31.05.2017 16:45

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Колотило Юлія Іллівна, студентка, факультет фінансів, підприємництва та обліку, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


У сучасних умовах конкурентних ринків проблеми впливу кольорів на позиціонування товарів у свідомості споживачів набувають особливої важливості. Колір товару - це елемент, який за професіонального використання може забезпечити надзвичайну ефективність реклами товару, і як наслідок покращити фінансовий стан підприємства. 

Тема дослідження є актуальною тому, що психологія кольору в контексті його сприйняття - один з найцікавіших аспектів маркетингу. 

Вивченням сприйняття споживачем кольору товару займалися такі відомі психологи та маркетологи світу як: М. Люшер, Т. Печенюк, Р. Мокшанцев, Г. Фрілінг, Пітер Р. Діксон. М. Портер, Л.  Собчик. Загальна думка всіх зазначених науковців полягає у тому, що вплив кольору товару на вибір споживача за допомогою візуального сприйняття є дуже актуальним на сучасному етапі розвитку ринкових відносин.

Метою дослідження є аналіз та визначення впливу кольору на позиціонування товару у свідомості споживача.

Успіх підприємств торгівлі пов’язаний з багатьма факторами: успішної рекламної політики, якості продукції, товару конкурентів, роботи персоналу зі споживачами. Однак крім особистого контакту між працівником і покупцем існує момент, коли клієнт робить вибір при покупці товарів чи послуг самостійно, керуючись своїми бажаннями і обираючи той товар, який йому більш сподобався, саме тут і проявляється вплив кольору упаковки товару на вибір покупця. Відомо, що причиною купівлі 85 % товарів є привабливість кольору [4]. Це доводить, що колір є важливим фактором при позиціонуванні товару. Оскільки основне завдання позиціонування полягає в тому, щоб виробити прихильність споживача до товару фірми через визначення позитивних відмінностей цього товару від товарів конкурентів. Тому маркетологи неодмінно повинні знати і вміти застосовувати відомі психологічні аспекти різних кольорів. 

Аналізуючи дані наукового дослідження доктора економічних наук, автора книги «Психологія реклами» Р. Мокшанцева можна стверджувати, що найбільше увагу споживачів привертає синьо-фіолетовий колір (100%), далі йдуть темно-синій (90%), бірюзовий (85%), лимонний (60%), чорний (47%), жовтий (22%), блакитний (17,5%), коричневий (9,5%), рубіновий (7,5%) [1]. 

Також у ході різноманітних досліджень психологи дійшли висновку, що імпульс щось купити у людини викликає колір. Саме колір викликає підсвідомі емоційні реакції. Так, люди навіть і не замислюються, чому один новий продукт вони купують не задумуючись, а на інший навіть не звернуть уваги. Це пов'язано з тим, які кольори зображені на упаковці [2]. 

У ході досліджень М. Люшера було визначено, що найбільш популярним є поєднання чорного тексту з жовтим фоном [3]. Поєднання кольорів використовують продавці і при проведенні акцій, знижок. Найчастіше для товарів, які підлягають акціям, використовують жовті ярлички. Так продавці акцентують увагу споживача на тому, що даний товар зменшився в ціні, а для багатьох людей фактор ціни є важливим. 

Отже, можна сказати, що кольори є важливим фактором, який впливає на сприйняття товару споживачем і у підсумку – на продажі і одержання прибутків. Перед аналізованою проблемою розкриті широкі перспективи для подальших розробок, особливо, якщо мова йде про новий товар, адже на сучасному етапі конкуренція товарів є активною і жорсткою. Підходи колористики здатні підвищувати прибутки у рази при вдалому їх застосуванні. 

Література:

1. Мокшанцев Р. Психологія реклами / Р. Мокшанцев. – М.: Інфра-М, 2009. – 282с. 2. Славянская А. Импульсивные покупки [Электронный ресурс] / А. Славянская. – Режим доступа : http://www.marketing. spb.ru/lib-mm/btl/impulse.htm. 3. Собчик Л. «Модифікований восьмикольоровий тест Люшера». Практикум. 4. Как цвет влияет на покупателей [Электронный ресурс] / Режим доступа : http://economsovet.ru/kak-cvet-vliyaet-na-pokupatelej.html. 

____________________________

Науковий керівник: Колосінська Мар`яна Іванівна, асистент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота