ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МУЛЬТИМОДАЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МУЛЬТИМОДАЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

31.05.2018 17:09

[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право. Трудове право та право соціального забезпечення]

Автор: Слюсар Леся Вадимівна, студентка магістратури Навчально-наукового інституту права Сумського державного університету


Сьогодні мультимодальні перевезення стають пріоритетною сферою транспортної політики України. Таким чином, за ініціативою Міністерства інфраструктури України розробляються "Стратегія розвитку мультимодального транспорту" та проект закону "Про мультимодальний (комбінований) транспорт в Україні". Ефективність мультимодальних перевезень досягається за рахунок поліпшення різних форм координації: технічного, технологічного, економічного, організаційного, управлінського та економіко-правового.

Мультимодальні (змішані або ті, що проводяться не менш як двома різними видами транспорту з укладенням єдиного договору) перевезення товарів включає в себе поєднання різних видів транспорту (земля, вода, повітря), які повинні узгоджуватися як з наявність транспортних потужностей та транспортування у часі Якщо перевезення вантажу здійснюється на перетині державного кордону, використовується термін "інтермодальний". Наприклад, Херсонський морський торговельний порт увійшов до системи основних портів Організації Чорноморського економічного співробітництва (ОЧЕС) для розвитку інтермодальних перевезень, оскільки відвантаження країн ОЧЕС, що прибувають до МТП, можуть потім транспортуватися Україною залізничним транспортом, дорогами, внутрішніми водними шляхами, тобто на умовах реальних інтермодальних умов. В Україні найбільш активно використовуються мультимодальні перевезення вантажів за допомогою автомобільного, залізничного та морського транспорту. Практика залучення до вищезгаданих вантажних перевезень повітряного флоту стає поступовим продовженням [1].

Мультимодальні перевезення здійснюються за допомогою терміналів мультимодальних перевезень, що забезпечують завантаження, розвантаження, зберігання товарів, зміни режимів транспорту. На терміналах мультимодального транспорту можуть здійснюватися митні та інші види контролю, а також митне оформлення вантажів та транспортних засобів, що рухаються через державний кордон України. Порядок здійснення митних та інших процедур контролю на терміналах мультимодальних перевезень визначається Кабінетом Міністрів України.

Під договором мультимодального перевезення одна сторона (мультимодальний транспортний оператор) зобов'язується за плату та за рахунок іншої сторони (замовника мультимодальних послуг) організувати та виконувати мультимодальні перевезення вантажів, у тому числі за участю третіх сторін , у строки, встановлені договором. Укладення договору на мультимодальні перевезення підтверджується складанням документу мультимодального транспортного документа чи інших транспортних документів, передбачених законодавством, міжнародними договорами. Основними умовами контракту мультимодальних перевезень є: інформація про оператора мультимодальних перевезень та послуг мультимодальних перевезень клієнтів; обсяг договору; вид і назва вантажу; види транспорту та маршрут мультимодальних перевезень; сума оплати за мультимодальні послуги та порядок розрахунків; пункти відправлення та доставки товарів; інформація про вантажоодержувача; термін виконання договору [2].

Для розвитку мультимодального (комбінованого) транспорту в Україні необхідно: 

створити правову основу для розвитку змішаного транспорту через прийняття Закону України «Про комбіновані перевезення», який буде регулювати питання відповідальності сторони у наданні послуг у сфері транспорту; компенсацію зіпсованого вантажу та рухомого складу; оформлення документів, необхідних для перевезення документів, митні вимоги, права та обов'язки операторів мультимодальних перевезень тощо.

забезпечити уніфікацію транспортної інфраструктури: по-перше, створити умови для розвитку складських та вантажних перевезень портів; по-друге, створити мережу логістичних центрів, які запропонують різні міжнародні логістичні послуги, що сприятимуть підвищенню ефективності ланцюгів постачання.

З метою підвищення ефективності роботи транспортної мережі та транспортної логістики, збільшення обсягу транспортних послуг, що надаються українськими транспортними компаніями на міжнародному ринку транспортних послуг, здійснюватиметься шляхом: встановлення взаємозв'язку між усіма видами транспорту в системі з урахуванням розвитку економіки та ринкових ринків споживання; усунення адміністративних та технічних бар'єрів, впровадження комплексного підходу до розвитку всіх транспортних секторів, зокрема, з урахуванням розвитку мережі автомобільних доріг та залізниць у пропорційній мірі розвитку морських портів та оновлення стратегічних об'єктів інфраструктури порту; модернізації системи планування перевезень за всіма видами транспорту з урахуванням прогнозування потенційних вантажних та пасажирських потоків [3].

Отже, мультимодальні перевезення створюють якісно нові можливості для перевізників. Удосконалення умов організації мультимодальних перевезень можливе за рахунок формування мультимодальних транспортно-логістичних систем та впровадження прогресивних схем транзитних перевезень; створення сучасних терміналів обробки вантажів; зменшення терміну доставки вантажів; спрощення адміністративних процедур та формальностей при перетині кордону та митного оформлення відповідно до європейських стандартів; поліпшення взаємозв'язку та інтеграції видів транспорту з логістичними центрами.

Список використаних джерел:

1. Щодо шляхів розвитку мультимодальних (комбінованих) перевезень в Україні". Аналітична записка[Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://www.niss.gov.ua/articles/599

2. Проект Закону України «Про мультимодальні перевезення» [Електронний ресурс] — Режим доступу:  https://mtu.gov.ua/files/Dok_PROEKT.pdf

3. Транспортна стратегія України на період до 2030 року (проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mtu.gov.ua/projects/115.

__________________________

Науковий керівник: Грибачова Ірина Петрівна, доцент кафедри ЦПД та ФП, Навчально-науковий інститут права Сумського державного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота