ВИДИ ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВИДИ ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

20.07.2018 12:56

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Олійник Аліна Миколаївна, аспірант, Університет митної справи та фінансів


У науковій літературі відсутня єдина точка зору стосовно виокремлення видів оцінювання у державній службі. Саме тому вбачається за необхідне звернутися до поширених у науковій джерелах класифікацій оцінювання, що здійснюються на підставі різних критеріїв.

Аналіз законодавства про державну службу дозволяє виокремити у залежності від об’єкта такі види оцінювання у державній службі (у його широкому розумінні), як:

1. оцінювання державної служби як чинника ефективності механізму державного управління. Варто погодитися з думкою О.Ю. Оболенського, який зазначає, що виокремлення державної служби як окремого об’єкта оцінювання зумовлене ознаками державної служби, а саме тим, що вона охоплює професійну діяльність працівників, які здійснюють управлінські функції, формує організаційні, процедурні та процесуальні засади діяльності державного апарату, відповідає за здійснення завдань і функцій держави, управляє наданням і надає послуги громадянам [1, с. 93]. Однак, як уявляється, оцінювання державної служби у цілому є доволі громіздким процесом, а тому доцільним є дослідження окремих її  елементів (наприклад, оцінювання ефективності діяльності окремого органу державної влади, оцінювання результатів службової діяльності державних службовців за звітний період тощо);

2. оцінювання органу державної влади – тобто об’єктивне визначення ефективності, результативності та якості діяльності органу державної влади та встановлення відповідності такої діяльності як державним цінностям у цілому, так і запланованим цілям та завданням, зокрема. Окрім цього, під час оцінювання органу державної влади відбувається визначення фінансових, матеріальних, кадрових, інтелектуальних та інших витрат, що необхідні для функціонування такого державного органу;

3. оцінювання окремого структурного підрозділу органу державно ї влади – передбачає оцінювання ефективності виконання покладених на цей структурний підрозділ завдань та обов’язків, досягнення поставлених цілей створення та діяльності такого підрозділу. Оцінювання роботи усіх структурних підрозділів органу державної влади є доволі важливим і необхідним, оскільки лише у разі нормального функціонування усіх підрозділів можливим є досягнення мети створення такого органу;

4. оцінювання державного службовця – визначення як рівня професіоналізму та компетентності державного службовця, так і його особистісних якостей, тощо. Оцінюванню підлягають усі особи, які займають посади державної служби категорій «А», «Б» та «В». На думку, О.І. Турчинова оцінювання службовців є не тільки процесом, але й  системою, яка має свій комплекс єдиних або узгоджених цілей, задач і результатів, які очікуються; процедур, технологій і засобів оцінки; реальної (у вигляді структурного підрозділу) або віртуальної (у вигляді системи спеціальних функціоналів) служби [2, с. 324]; 

5. оцінювання кандидатів на вакантні посади державної служби – визначення відповідності усіх кандидатів на державну службу встановленим законодавством вимогам, що висуваються в залежності від посади державної служби категорій «А», «Б» та «В», з метою добору лише компетентних та висококваліфікованих службовців, які у майбутньому будуть здатні ефективно, якісно та результативно виконувати обов’язки, що передбачені за посадою.

На думку В.М. Колпакова, в залежності від суб’єкта, який здійснює оцінювання, можна виокремити такі види: по-перше, самооцінювання – аналіз та контроль за ефективністю та якістю результатів діяльності здійснюється з боку державного службовця. Таке оцінювання здебільшого є індивідуально-орієнтованим, оскільки оцінка є суб’єктивною; по-друге, оцінювання безпосереднім керівником для оцінювання загальних результатів діяльності за передбачений звітний період; по-третє, колегіальне оцінювання,  що  здійснюється: а) керівниками вищого рівня; б) спеціально створеними оціночними (конкурсними) комісіями; в) експертними групами; г) зборами трудового колективу; д) на основі широкого обговорення [3]. 

Проте, незважаючи на різноманіття підходів до визначення видів оцінювання державних службовців в залежності ми поділяємо оцінювання державних службовців на наступні види: оцінювання під час підбору на державну службу та оцінювання під час проходження державної служби.

Література:

1. Беков Х.А. Стратегии комплексных подходов в оценке управленческого персонала. Российское придпринимательство, 2002. №2. С. 56-60.

2. Управление персоналом: учебник / общ. ред. А.И. Турчинова. Москва: РАГС, 2003. 488 с.

3. Колпаков В. М. Теория и практика принятия управленческих решений: учеб. пособие / 2-е изд., перераб. и доп. Киев: МАУП, 2004. 504 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота