СИСТЕМА ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУВАННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СИСТЕМА ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУВАННЯ

21.11.2018 18:53

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Талалай Елизавета, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету


Одним із важливих та головних ресурсів держави, завдяки якому вона відіграє велику роль у переважній більшості соціально-економічних процесів та заходів країни. Щоб прогнозувати та в разі негативних наслідків запобігати непередбачуваних та несприятливих результатів, а також моделювання та конструювання бюджетної системи, укладпння та поетапне фазування державного бюджетного процесу, введення тавикористання сучасних модернізованих методів та інструментів у бюджетній системі країни, завдяки яким буде покращуватись та розвиватись національна економіка держави, сприяння та стимулювання задоволенню соціальних та матеріальних потреб людинт, і суспільства вцілому, потрібно та важливо розвивати ефективну систему державного бюджетування.

Наш світ мінливий, життя не стоїть на місці, час біжить, все змінюється та розвивається, дещо зникає, а щось набирає нових обертів, потсійно розвиваються та вдосконалюються різні новітні методи державної системи управління, а, отже, разом з тим змінюється та модернізується система державного бюджетування. Наслідком цього є те, що потрібно досліджувати та аналізувати цей процес в сучасних умовах, при цьому враховуючи особливості бюджетної системи саме цієї країни, зовнішніх факторів та чинників, які впливають на національну економіку країни, основні сучасні методи, тенденції розвитку та підходи до.управління деражавними ресурсами. Вивчивши окремі складові цього процесу та підібравши конкретні методи впливу до кожного елементу, можна сприяти підвищенню системи деражавного бюджетування вцілому. Даним вивченням займались багато вчених, а саме В. Базилевич, І. Лютий, В. Опарін, З. Шершьова, Б.Райзберг, В.Федосов, І. Бланк. Всі вони внесли значний вклад у дослідження та вивчення цієї проблеми, проте єдиної концепції системи державного бюджетування ще не було розроблено. 

Б.А.Райзберг вважає бюджеиування “однією із провідних ланок деражвного управління економікою, що відображає не лише фінансову, а й соціально-економічну політику держави в цілому. ”[2, с.24] Це.означає, що ефективне та раціональне використання коштіа з державного бюджету автоматично сприяє розвитку всі інших сфер країни, державних програм. У сучасних умовах сутність державного бюджетування потрібно вивчати функції державного управління у бюджетній сфері, яка втілює в життя досягнення основних та другорядних цілей бюджетної політики, які ефективно та вдало керує фінансовими ресурсами країни, враховуючи ступінь економічного розвитку держави, особливостей системи державного устрою та влади, бюджетної системи тощо.

Щоб система державного бюджетування працювала ефективніше, передбачаються використання таких методів в роботі:

• Постатейний бюджет – елементарна, базова система рахунків, яка описує об’єкти видатків, є основою для заснування бюджетних рахунків, які застосовуються у складнтх.умовах державного управління. Такий метод не є найкращим, тому що він не враховує зв’язок між спожитими факторами та завданнями, а, як наслідок, значна увага приділяється не доцільності результатів, а правильності видатків;

• Складання бюджету з нуля - заключається в тому, що перевагою цього методу є те, що вибір відбувається на боці зв’язків.між спожитими факторами, обсягами робіт та їхній ефетивності, впливові на інші сфери; конкуруючі ресурні стратегії вибираються залежно від їхнього рейтингута пріорітетності, що дозволяє зменшити або уникнути у програми чи напрями діяльності за рахунок цього збільшити фінансування високопріорітетних, завдяки розподілу фінансових ресурсів держави;

• Бюджет орієнтований на результат, завдяки якому робиться наголос саме на очікуваному результаті, прогнозованих наслідках, який включає в себе аналіз та оцінку роботи, результативність, ефективність, продуктивнісь та досягнення. Саме тому відповідальність системи державного бюджетування не обмежується дотриманням стандартів та фіскальної єдності, за винятком визначення фінансування;

• Програмне бюджетування, головним завданням якого є створення та виконання планів та проектів, завдяки чому забезпечується досягнення найважливіших цілей  при наявних або очікуваних ресурсах.

Система державного бюджетування складається з кількох етапів:

 Підготовка до складання бюджету: 

- визначення тактичних та стратегічних цілей бюджетної політики держави

- вдосконалення системи організації бюджетного процесу

- вибір, покращення та модернізація методів, способів, технологій, інструментів системи державного бюджетування

- визначення пріорітетних напрямів для ефективного розподілу фінансових ресурсів

 Складання бюджету:

- створення державних запасів, ресурсів грошових коштів;

- розробка та аналіз бюджетів;

- створення та аналіз державних програм;

- планування та складання видатків

 Виконання бюджету:

- Регулювання внутрішнього і зовнішнього дердавного боргу

- Пошук додаткових джерел доходу

- Моніторинг і оцінка державних програм

 Звітування про виконання бюджету:

- Оцінка витрачання бюджетних.коштів

- Співставлення витрачених результатів і отриманих результатів

- Оцінка ефективності видів діяльності, що фінансуються з державних.бюджетів

- Формулювання рекомендацій щодо наступного циклу бюджетування

Отже, у сучасних умовах систему державного.бюджетування слід розуміти як функцію державного управління в бюджетній сфері, яка забезпечує ефективне використання та управління фінансовими ресурсами країни, досягення цілей бюджетної політики шляхом складання, реалізації та коригування доходів та видатків державного бюджету з урахуванням особливостей цієї країни.

Список використаної літератури:

1. Федчук С.І. Правове регулювання програмно-цільового методу у бюджетному процесі: досягнення та перспективи [Текст] / С.І. Федчук // Фінансове право, 2012. – № 1(19). – С. 31-34.

2. Перфілова Н.М. Проектний підхід до управління державними фінансами [Текст] / Н.М. Перфілова // Математичні машини і системи, 2009. – № 2. – С. 129-138.

3. Гладких Д. Особливості планування доходів та витрат бюджету [Текст] / Д. Гладких // Вісник НБУ. – 2008. – № 1. – С. 6-8.

4. Бюджетний кодекс України [Текст] : офіц. текст: за станом від 08.07.2010 № 2456-VI Відомості Верховної Ради України. –    2010.– № 50. – 24 грудня. – С. 1778, ст. 572.

__________________________

Науковий керівник: Москальов Анатолій Альфієвич, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота