РЕКЛАМНІ МОЖЛИВОСТІ МЕСЕНДЖЕРІВ У ЦІЛЯХ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕКЛАМНІ МОЖЛИВОСТІ МЕСЕНДЖЕРІВ У ЦІЛЯХ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ

25.03.2019 13:48

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Брадулов Павло Олександрович, аспірант кафедри маркетингу, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана; Ординський Володимир Ігорович, аспірант кафедри маркетингу, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана


АНОТАЦІЯ. У данній статті розглянуті рекламні можливості мессенджерів з ціллю просування бренду на прикладі Skype та Viber. Проаналізовані характеристики їх аудиторії та досліджені рекламні формати, що доступні для проведення рекламних кампаній. 

КЛЮЧОВІ СЛОВА: Інтернет-маркетинг, інтернет-реклама, Messengers, Skype,  Viber.

Постановка проблеми. 

Для багатьох компаній мережа Інтернет залишається ключовою платформою для ведення бізнесу та забезпечення контакту з цільовою аудиторією з метою просування товарів та послуг. В цифровому серидовищі постійно відбуваються інновації: інвестуються кошти в нові технології, покращуються можливості для просування брендів, з’являються та розвиваються нові рекламні платформи й формати тощо. Все це викликає значний інтерес у компаній до можливостей Інтернету як у контексті можливостей для розміщення реклами і так і в цілях створення пропозиції у вигляді рекламних місць та форматів, що будуть користуватися попитом. Не виключенням з данних тенденцій є поява та розвиток рекламних технологій в месенджерах

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретичні засади інтер- нет-маркетингу та особливостей проведення рекламних кампаній у мережі Інтернет відображено в наукових працях таких учених-економістів, як Д. Белл, І. Бойчук, І. Васильєва, Ф Гурова, Д. Забегалін, М. Івченко, Т. Козлова, П. Маурус, М. Окландер, В. Пилипчук, Дж. Райт, Р. Ріддік, А. Шеремет. Разом з тим, теоретичне та прикладне обґрунтування місця і ролі Інтернет-реклами, як нового інструмента маркетингових комунікацій в Інтернеті в умовах розвитку інформаційного суспільства, залишаються предметом наукового дослідження.

Мета і завдання статті: Метою статті є дослідження можливостей розміщення реклами в месенджерах на прикладі Viber та Skype. 

Виклад основного матеріалу. 

Інтернет продовжує відкривати нові горизонти. В останні роки одним із напрямків розвитку інтернет технологій стала поява та розширення можливостей для реклами в месенджерах. Месенджери створили унікальну на ринку пропозицію, яка базується на оригінальному контенті та дозволяє рекламодавцям ексклюзивно показувати рекламу своїй цільовій аудиторії.

Одним із найпопулярніших месенджерів в Україні є Skype. Skype залишається ресурсом з високим рівнем охоплення, аудиторія якого нараховує  більше ніж 10 млн  унікальних користувачів на місяць. На сьогоднішній день розміщення реклами в месенджері доступне тільки на desktop версії, шо дозволяє рекламодавцям показати рекламу для більше ніж 6,7 млн користувачів (Рис.1.).




Рис.1. Розподіл кількості унікальних користувачів Skype між пристроями у січні 2017 року

У серпні 2017 року Інтернетом в Україні користувались 22 мільйони людей: 19,3 млн. відвідували сайти на ПК, 10,5 млн. – на мобільних телефонах, 2.6 млн. – на планшетах. Таким чином Skype користується більш ніж 45% всієї інтернет-аудиторії України.

Щодо демографічної характеристики, то 46% користувачів месенджера складають чоловіки і 54% жінки. Розподіл аудиторії за віковими групами зображений на Рис.2. 




Рис.2. Розподіл кількості унікальних користувачів Skype за віковими групами у січні 2017 року

Як бачимо, 30% аудиторії месенджера є користувачі у віковій категорії 25-34 роки. Крім того, майже 50% користувачів мережі Інтернет в цілому у віці 14-30 використовуть Skype.

В Україні розміщення реклами в Skype є доступним для рекламодавців у форматі баннерної реклами та відео. Можливим є використання наступних форматів баннерів: 300х600, 300х250, 728х90, 320х50, 160х600. Відео можна розмістити тільки у двох форматах: 300х250 та 300х600. 

Якщо для рекламної кампанії використовувати всі формати баннерів одночасно, то між ними розподіл показів буде здійснений орієнтовно у наступній пропорції, зображеній на Рис.3.




Рис.3. Розподіл показів реклами в Skype між рекламними форматами

Здійснення показу реклами користувачам може відбуватися на головній сторінці, на сторонці з вікном чату або на двох одночасно. Данний вибір здійснюється рекламодавцем в залежності від цілей рекламної кампанії.

Таким чином Skype пропонує для брендів наступні ключові переваги:

- високий рівень охоплення аудиторії;

- можливість розміщення реклами у форматі баннерів та відео;

- можливість обрати різні рекламні формати – 300х600, 300х250, 728х90, 320х50, 160х600 та місце розміщення – головна сторінка, сторінка з вікном чату або використати два варіанти одночасно;

- ексклюзивність розміщення – користувачеві показується реклама тільки одного бренду тощо.

Об’єм мобільної аудиторії Viber в Україні складає більш ніж 19 млн унікальних користувачів, з яких 11 млн активних користувачів. Ядро аудиторії  складають користувачі у віці 16 – 35 років – 75% (Рис.4). 




Рис.4. Розподіл кількості унікальних користувачів Viber за віковими групами у вересні 2016 року

В Skype така ж аудиторія 16 – 35 років складає 55% від усієї кількості унікальних користувачів. Таким чином, в Viber зосереджена більш молодіжна аудиторія, в той час як в Skype більша чим у Viber частка користувачів 35+. 

Жіночої аудиторії – 53% більше, ніж чоловічої – 47%, при цьому розподіл за віком між ними майже одинаковий.

Географічно 54% користувачів месенджера проживають у містах з населенням 500 тис+ і приблизно 44% у містах з населенням 50 – 500 тис.

В Україні розміщення реклами у Viber є доступним у наступних рекламних форматах. 

Паблік чат – це соціальна платформа в месенджері, що дозволяє учасникам паблік чату вести відкриту трансляцію спілкування з чату для всієї аудиторії месенджера. Паблік чати уособлюють можливості соціальної мережі в месенджері.

Можливості паблік чатів:

- реалізація контент-стратегії бренду в месенджері;

- реалізація онлайн-трансляцій в формі чату;

- реалізація інтерактивних механік.

Крім того, важливою перевагою паблік чату є можливість публікації зовнішніх посилань в діалогах з метою просування зовнішніх платформ.

Стікери – інструменти щоденної комунікації. Стікер-паки дозволяють підвищити знання бренду через масове охоплення. 

Для користувачів стікери бувають двох видів: free – за рахунок того що бренд є спонсором реалізації стікер-пака, для користувачів останній являється безкоштовним; free&follow – за рахунок того що бренд є спонсором реалізації стікер-пака, для користувачів останній являється безкоштовним та по закінченню завантаження стікер-пака користувач автоматично стає підписником Паблік-чата бренду. Тому різниця між free та free&follow полягає не тільки в ціні, а й в тому що для free&follow попередньо має бути реалізований Паблік-чат.

Стікер-паки можуть бути розроблені зі сторони Viber, або компанією чи будь-яким креативним агентством самостійно. 

Для прикладу, у грудні 2016 року реклама у форматі Стікер-паку була реалізована компанією Світоч. Як результат, за пів року користувачі завантажили пак більш ніж 2,1 млн разів. Крім того, користувачами було зроблено більш ніж 31 млн відправок стікерів з данного паку. Та в результаті рекламної кампанії було охоплено більш ніж 6,5 млн унікальних користувачів.

Продаж Стікер-паку для рекламодавця відбувається по оплаті за 1 000 показів, або з розміщенням на період (мінімально – 3 місяці розіщення в стікер-маркеті).

Крім наведених вище основних рекламних форматів, у Viber є можливість розміщення баннерної реклами. Доступними є наступні формати баннерів.

Post-call banner – після закінчення дзвінка, у Viber з’являється баннер. Він містить короткий текст та зображення, що має гіперпосилання на посадкову сторінку. 

Desktop 300x250 – розміщується на ПК-версії месенджера. Має характеристику ексклюзивності розміщення. 

Висновки. Отже, месенджери створили нову платформу по розміщенню реклами, на якій постійно відбуваються інновації, що, зокрема, призводять до появи нових унікальних форматів, механіку яких не можуть повторити всі інші платформи. А доступ до значної кількості користувачів робить рекламу на них все більш затребуваною серед рекламодавців.

Література:

1. Главное о рынке digital-рекламы в 2016-2017 году [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://blog.relap.ru/2016/11/ads-trends— Заголовок з екрану. 

2. QFINANSE Dictionary / Business Dictionary Onl Financial Dictionary Online — QFINANSE [Електроннийресурс] / Qfinanse — The Ultimate Online Financial Resource. Business, economics, banking terms and accounting dictionary and glossary, 2012 — Режим доступу: http://www.qfinanse.com/dictionary/digital-economy. — Заголовок з ек- рану. — мов. англ.

3. Тренды digital-рекламы в 2017 году [Електронний ресурс]. — Ре- жим доступу: https://vc.ru/p/digital-trends-2017. — Заголовок з екрану. 

4. Интернет-реклама. Теория и практика рекламной деятельности. 2015 г. [Електронний ресурс] / Индустрия рекламы. — Режим доступу0 :http://adidustry.ru/internet-advertising. — Заголовок з екрану.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота