КРИТИЧНИЙ АНАЛІЗ ДЕСТИМУЛЯТОРІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КРИТИЧНИЙ АНАЛІЗ ДЕСТИМУЛЯТОРІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

24.06.2020 10:34

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Дмитрієва Оксана Іллівна, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


Сучасний етап розвитку глобальної світової транспортної інфраструктури, який базується на впровадженні інновацій та високих технологій, вимагає від України не тільки адаптації до світових стандартів транспортної галузі в сфері технічної та управлінської відповідності, але й зобов’язує до формування нової, інноваційно спрямованої моделі розвитку транспортного комплексу. Враховуючи те, що транспортна галузь є базовою для економіки України, яка уособлює в собі залізничну мережу, мережу автомобільних шляхів, мережу авіаційних сполучень, водні термінали, та створює умови для задоволення потреб з надання транспортних послуг і формування передумов розвитку бізнесу, необхідним постає вирішення питання щодо створення інноваційно активного транспортного комплексу.

Схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 р. № 430-р Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року в значній мірі зачіпає різні аспекти участі держави в розвитку транспортної системи України. У числі найважливіших із них − формування моделі інноваційного переходу на більш високий рівень в порівнянні з чисто інфраструктурної моделлю. Реалізація масштабних інноваційних проєктів, зазначених в Національній транспортній стратегії України, надає нового імпульсу розвитку не тільки галузі, а й економіці, соціальній сфері в масштабах країни, що передбачає необхідність участі держави. Разом з тим, успішна реалізація зазначеної стратегії потребує невідкладного подолання головних проблем, які стримують інноваційний розвиток транспортної інфраструктури України (рис. 1). 




З метою подолання деструктивного впливу зазначених дестимуляторів у Національній транспортній стратегії України передбачено широкий спектр заходів, зокрема: 

− ведення статистичної бази;

− моніторинг ситуації в галузі;

− формування транспортного балансу;

− проєктне управління розвитком інфраструктури;

− впровадження інтелектуальних транспортних систем і систем управління транспортними потоками [1]. 

У той же час, на сучасному етапі, на думку фахівців, застосування перерахованих інструментів обмежується відсутністю інститутів, здатних втілити програму в життя. Формально державне регулювання транспортної інфраструктури в Україні здійснюється з використанням всього спектру розпорядчих та економічних методів регулювання. На практиці, розроблені та прийняті нормативно-правові документи суперечать цілям і завданням, сформульованим у транспортній стратегії, тарифна політика створює додаткові економічні бар'єри, ліцензування не вирішує проблему безпеки на транспорті і не забезпечує підвищення якості транспортних послуг, податкова політика робить участь у проєктах розвитку транспортної інфраструктури непривабливою для приватних інвесторів. Розвиток державно-приватного партнерства є, згідно Національної транспортної стратегії, пріоритетним завданням, проте надання податкових пільг інвесторам в інфраструктурні об'єкти до сих пір залишається на стадії обговорення. 

Література:

1. Про схвалення Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.05.2018 р. № 430-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-р (дата звернення: 11.06.2020)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота