ВНУТРІШНІЙ АУДИТ В ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВНУТРІШНІЙ АУДИТ В ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ УКРАЇНИ

27.07.2019 15:54

[Секція 4. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит]

Автор: Луцик Юлія Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та фінансового забезпечення, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського


Відповідно до статті 26 Бюджетного кодексу України внутрішнім аудитом є діяльність підрозділу внутрішнього аудиту, спрямована на удосконалення системи управління, запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів, виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності бюджетних установ, поліпшення системи внутрішнього контролю.

Тобто іншими словами, об’єктом внутрішнього аудиту є вся діяльність установи або окремі питання чи заходи, які запроваджуються керівним складом по впровадженню і реалізації саме системи внутрішнього контролю, що передбачає дотримання принципів законності і ефективності в використанні бюджетних коштів, досягненні установою певних результатів у відповідності до встановленої мети діяльності і основних завдань організації.

Р. Адамс, автор книги «Основи аудиту» наводить класичне висловлювання, що стосується аудиту: «Без аудиту нема надійності рахунків. Без надійності рахунків нема контролю. А без контролю чого вартує влада». 

Сьогодні ми перебуваємо в процесі впровадження системи державного внутрішнього фінансового контролю відповідно до зобов’язань, взятих в рамках реалізації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. В Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки, що була схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України, говориться про важливе завдання, яке в основному полягає у підвищенні фінансової дисципліни у державному секторі економіки, особливо в умовах обмеженості державних фінансових ресурсів. 

При чому, основними завданнями є посилення інституційної спроможності Державної аудиторської служби щодо проведення аудитів і підвищення ефективності інспектування. Основним показником, за яким вимірюється досягнення результату, є збільшення частки об’єктів контролю, відібраного на основі ризик-орієнтованого планування.

На сьогоднішній день, зроблено чимало в напрямку розвитку системи внутрішнього аудиту. Так, було розроблено і удосконалено нормативно-правове забезпечення з питань внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту, яке відповідає міжнародним стандартам та найкращим практикам Європейського Союзу. 

Налагоджено співпрацю з міжнародними  інституціями у сфері державного внутрішнього фінансового контролю. 

З метою посилення незалежності підрозділів внутрішнього аудиту запроваджено підписання Декларації внутрішнього аудиту. Декларацією внутрішнього аудиту визначено: мету (місію) та цілі діяльності з внутрішнього аудиту; принципи незалежності Департаменту аудиту та територіальних управлінь внутрішнього аудиту; способи, якими забезпечується організаційна та функціональна незалежність внутрішнього аудиту; основні повноваження та обов’язки Департаменту аудиту та територіальних управлінь внутрішнього аудиту. 

Саме головне, наразі  сформовано Департамент гармонізації державного внутрішнього фінансового контролю, що діє у складі Міністерства фінансів України. Центральний підрозділ гармонізації є невід’ємною складовою державного внутрішнього фінансового контролю і водночас своєрідним містком, якій з’єднує між собою внутрішній контроль і внутрішній аудит. Основним завданням Центрального підрозділу гармонізації є формування і реалізація державної політики у сфері державного внутрішнього фінансового контролю а також гармонізація внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту відповідно до визначених міжнародних стандартів та кращих практик.

Можна зробити висновок, що питанню розвитку системи внутрішнього аудиту в державному секторі приділяється багато уваги. Стратегічною ціллю є досягнення та у подальшому забезпечення повної відповідності діяльності Міжнародним основам професійної практики внутрішнього аудиту, так як аудит повинен проводитись відповідно до загальноприйнятих у міжнародній практиці стандартів з урахуванням вітчизняного досвіду. 

Література:

1.Бюджетний кодекс

2.Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.09.2013 №774 «Про Стратегію розвитку системи управління державними фінансами»

3.Міністерство фінансів України «Методологічні вказівки з внутрішнього аудиту в державному секторі», К., 2019

4.Немченко В. Аудит. (Основи державного, незалежного професійного та внутрішнього аудиту). – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 540с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота