ФАКТОРИ МОТИВАЦІЇ, ЯКІ ВІДІГРАЮТЬ ВАЖЛИВУ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФАКТОРИ МОТИВАЦІЇ, ЯКІ ВІДІГРАЮТЬ ВАЖЛИВУ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ

04.12.2019 18:51

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Скрипняк Дарія Олександрівна, студент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


Знання особливостей поведінки споживачів та факторів, що визначають їх поведінку, є дуже важливими в маркетинговій діяльності.

Кожен тип поведінки споживачів на ринку відповідає конкретній структурі попиту та шкалі переваг. Кожен споживач вирішує, який товар корисний на його думку.

В умовах ринкової економіки споживачі, їх поведінка та уподобання визначають напрям та кількість виробництва товарів, що задовольняють платоспроможний попит. Виробник повинен володіти інформацією про потреби населення, він повинен виробляти те, що потрібно, а не намагатися продати те, що не має попиту.

Розуміння різних факторів мотивації, котрі мають вплив на поведінку покупця, може внести вагомий внесок у підвищення ефективності ведення бізнесу.

Маркетинговий досвід показує, що орієнтований на товар підхід вимагає глибокого розуміння психологічних та мотиваційних факторів, які впливають на придбання товару. Існує декілька видів мотивації і вони можуть бути досить різноманітними.

Одною з важливих частин процесу вивчення поведінки покупців є виявлення та оцінка відповідної інтенсивності мотивацій, які впливають на придбання певного товару. Також на поведінку споживача одночасно може мати вплив декілька факторів. 

Мотивація може бути первинною, тобто вродженою, біологічною та вторинною - народжена, соціальна. Завдяки їм існують відносини, вірування, звички та звичаї. Усі ці фактори необхідно враховувати при розробці маркетингової політики та методів.

Переконання засновані на почуттях та емоціях покупця. Тому кожен с дзпоживач оцінює товар за власним сприйняттям.

Звичаї і звички пов'язані між собою. Перші пов'язані із суспільством в цілому, інші - з індивідуальними особливостями

Дослідження ринку дозволяє нам встановити загальні сфери мотивації для пояснення нерівної поведінки і є фактором, який допомагає пояснити загальне благополуччя людини. Знання мотиваційних факторів може зробити ефективніше використання маркетингу в діяльності будь-якого підприємства.

Існує декілька теорій мотивації. Наприклад, теорія Фрейда заснована на поширенні дії окремих психологічних сил, котрі формують поведінку споживача і не завжди вона усвідомлена. Це свого роду реакція людини на різні стимули зовнішнього та внутрішнього характеру. Ця теорія важлива для маркетингу, так як розглядає покупця як людину, з суперечливими бажаннями, які повинні бути задоволені прийнятними способами з точки зору суспільства [1, с. 44].

Теорія мотивації А.Маспоу виходить з того, що поведінка людини базується на необхідності задоволення потреб різного рівня. Вона виходить з певної ієрархії потреб - від "нижчих" матеріальних до "вищих" духовних, від більш нагальних до менш настійних [2, с. 13-14].

Переконання люди не можуть навіть уявити, яка психологічна сила на них впливає.

Тому, згідно з теорією Маслоу, усі потреби можна виразити як чітку ієрархію. Перш ніж потреби вищого рівня почнуть впливати на мотивацію, необхідно задовольнити потреби нижчого рівня та вплинути на поведінку людини.

По-перше, людина прагне задовольнити найважливіші потреби, але вже не є мотивацією. У той же час є стимул задовольнити ще одну важливу потребу.

Основні життєві потреби людини не обмежені, і межі, з якими вони відповідають, також чіткі.

Окрім задоволення цих потреб, зростання так званих вторинних потреб (потреб найвищого рівня: потреб у суспільстві та знаннях) виріс більше, ніж будь-коли. Тому, перш ніж попит на більш високі рівні стане важливим фактором поведінки людини, попит на нижчі рівні повинен бути задоволений.

Оскільки потенціал людини розширюється в міру його розвитку, він не може повністю задовольнити потребу в самовираженні. Тому процес мотивації поведінки через попит нескінченний. Для того, щоб наступний більш високий рівень попиту почав впливати на людину, не потрібно повністю задовольняти попит на нижчі рівні. Тому рівні ієрархії не є дискретними. Наприклад, ритуали та спілкування важливі для примітивної культури, хоча голод і небезпека також існують. Тобто, якщо їй потрібно бути домінуючим в той чи інший час, то діяльність людини не тільки стимулюватиме її одночасно. Тому, хоча рівні ієрархії вимог є у встановленому порядку, ця ієрархія не є "жорсткою". Є винятки: потреба в самооцінці важливіша за любов.

Отже, у виробництві нових продуктів використовується велика кількість маркетингових методів і кожного разу, щоб поглибити диференціацію та ефективно націлити сприйняття реклами, вони зосереджуються на різній поведінці споживача. 

Список літератури:

1. Скригун Н., Кочмарук М., Семененко К. Економічний аналіз, 2013. 46 с.

2. Афанасьев Д., Абрахам Маслоу и Теория иерархии потребностей. НМТ, 2007. 362 с.

3. Котлер Ф. Маркетинг Менеджмент. Санкт-Петербург : Питер, 2004. 800 с.

________________ 

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота