СУЧАСНИЙ СТАН ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНИЙ СТАН ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

10.01.2020 15:22

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Малишко Віталіна Валеріївна, кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»; Євтушенко Наталія Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»; Городніченко Юлія Вадимівна, кандидат економічних наук, старший викладач, доценти кафедри фінансів, обліку і оподаткування, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»


Державні фінанси відіграють важливу роль у розвитку країни. 

За економічною сутністю вони являють собою сукупність економічних відносин у процесі розподілу та перерозподілу валового внутрішнього продукту, національного доходу з метою формування й використання централізованих грошових фондів задля виконання державою поставлених функцій. До найбільш вагомих складових системи державних фінансів належать бюджетна система, державний кредит, фінанси державного сектору економіки та система державних цільових фондів соціального страхування [1, с. 78]. 

Стан і тенденції розвитку державних фінансів, центральною ланкою котрих є державний бюджет, належать до ключових чинників економічного зростання як розвинутих країн, так і країн, що розвиваються [2, с. 58].

Питання визначення змісту і складових державних фінансів є дискусійними. Вони не мають однозначного трактування в працях як зарубіжних, так і вітчизняних науковців. Нерідко їх розгляд зводиться до визначення підходів, які мають дещо загальний характер та потребують подальшої конкретизації. До того ж у чинних законодавчих документах України не наводиться визначення змісту державних фінансів [3, с. 54].

Оцінка стійкості державних фінансів великою мірою сприяє своєчасному прийняттю управлінських рішень, спрямованих на недопущення розбалансування та погіршення розвитку цих фінансів протягом середньострокового й поточного періодів. Проведення такого аналізу передбачає формування переліку цільових індикаторів, а також їхніх граничних значень, яких треба дотримуватися при управлінні фінансовими операціями державного сектору економіки. Перелік індикаторів стійкості державних фінансів із метою їх використання в Україні доцільно формувати з урахуванням таких можливостей: якомога повнішого охоплення динаміки фінансового розвитку державного сектору; створення інформаційної бази для проведення аналізу таких індикаторів у розрізі особливостей розвитку України; використання наукових і методичних розробок щодо стійкості державних фінансів, підготовлених (і запроваджених) в Україні та за кордоном; застосування системи індикаторів у практичній діяльності (з урахуванням як сектору загалом, так і його окремих складових) протягом коротко- й середньострокового періодів; моніторингу прийнятих індикаторів у автоматичному режимі впродовж установлених періодів; реалізації стандартного набору заходів із підтримки державних фінансів у стійкому стані (на основі визначення їх переліку з метою запобігання відхиленням від рекомендованих значень) [4, c. 11].

Недоліком чинної системи класифікації сектору державних фінансів в Україні є її незіставність з діючими міжнародними нормами і стандартами. Зокрема, в нашій країні не повною мірою використовуються рекомендації МВФ щодо статистики державних фінансів.

Першочерговими проблемами, вирішення яких має стати основою реформування системи державних фінансів у середньостроковій перспективі, є: низький рівень розвитку економіки; деструктивна боргова політика; високий рівень інфляційних коливань; надмірна централізація бюджетної системи; неефективна структура бюджетних видатків. Стабільне фінансове становище держави є передумовою її економічного зростання та досягнення високого рівня життя її громадян. Визначальний вплив на стійкість державних фінансів має загальний рівень розвитку економіки країни, який вимірюється за показником ВВП на одну особу за паритетом купівельної спроможності (ПКС) [5, c. 61].

8 лютого 2017 р. на засіданні Уряду було затверджено нову Стратегію управління державними фінансами на період 2017-2021 рр., розроблену Міністерством фінансів України. Метою Стратегії є побудова сучасної та ефективної системи управління державними фінансами, яка здатна надавати якісні державні послуги, ефективно акумулювати ресурси та розподіляти їх у чіткій відповідності з пріоритетами розвитку держави у середньо- та довгостроковій перспективі. 

Для забезпечення ефективної реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки особливу увагу доцільно приділити в першу чергу постійному розвитку кадрового потенціалу та широкому застосуванню інформаційних технологій [6, c. 59].

Сучасна система державних фінансів відіграє найважливішу роль у фінансовій системі держави, а вагомим завданням держави є підвищення ефективності управління державними фінансами.

Література:

1. Опарін В. Фінансова система України (теоретико-методологічні аспекти) : монографія. 2-ге вид., без змін. Київ : КНЕУ, 2006. 239 с.

2. Молдован О.О. Новий етап реформи системи державних фінансів України: ключові пріоритети та завдання. Фінанси України. 2014. №8. С. 57–69.

3. Коркач І.В. Розвиток державних фінансів України та зарубіжних країн. Молодий вчений. 2016. №6. С. 54–57. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_6_16.

4. Уманський І.І. Cтійкість державних фінансів в умовах євроінтеграційних процесів. Фінанси України. 2015. №1. С. 9–28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2015_1_3.

5. Малік Є.О., Табакова Т.В. Сучасний стан державних фінансів України: пріоритети, стратегія та ризики. Проблеми економіки. 2016. №3. С. 60–67. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2016_3_9.

6. Момот Т.В., Краївська І.А., Краївський Б.Б., Туміетто Д. Бюджетна безпека в умовах реформування системи управління державними фінансами в Україні : виклики та протиріччя. Комунальне господарство міст. 2018. Вип. 6. С. 54–61. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kgm_econ_2018_6_13.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота