АНАЛІЗ СУТНОСТІ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ СУТНОСТІ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ

17.11.2020 14:03

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Проскурніна Надія Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця; Михайлова Юлія Олексіївна, магістрант 2 року навчання, факультету міжнародних економічних відносин Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця


Маркетинг пов’язаний з процесом пошуку потреб і бажань споживачів, вигідного та ефективнішого за конкурентів їх задоволення. Він передбачає здійснення діяльності, спрямованої на постачання товарів і послуг від виробника до споживачів або ряд заходів, що здійснює фірма з метою збільшення і утримання своєї частки ринку. Першим завданням підприємства в даному контексті є вивчення власних потенційних покупців: хто вони, звідки вони, які фактори є важливими для них при придбанні товару чи послуги. Наступним кроком є розробка продуктів або послуг, що задовольняють потреби клієнтів. Встановлення цін на товари, які здаються покупцям розумними і в той же час забезпечують справедливий прибуток. Дистрибуція – коли і де можна зручно отримати доступ до клієнтів. Просування, яке стосується інформування та переконання ринку щодо товарів, які пропонуються. Маркетологи повинні планувати та координувати ці заходи для створення успішних інтегрованих маркетингових програм. 

Об’єктом міжнародного маркетингу є зарубіжні ринки. Предмет міжнародного маркетингу – співвідношення попиту і пропозицій на міжнародних ринках, їх кон’юнктура та способи формування попиту на закордонному ринку.

Суб’єктами міжнародного маркетингу є експортери, імпортери, сервісні компанії та багатонаціональні корпорації. Експортерами є фірми, які продають продукцію за кордон, але в основному виробляють її у своїй країні. До імпортерів належать компанії, фірми або особи, які купують товари за кордоном. Сервісні компанії – це компанії, які пропонують різні послуги з експорту та імпорту сторонам, що беруть участь у міжнародному маркетингу, такі як банки, інвестиційні банкіри та брокери, авіакомпанії та готелі, публічні бухгалтерські фірми, консалтингові компанії, рекламні агентства тощо. Багатонаціональні корпорації – це компанії, що виробляють продукцію та послуги в декількох країнах. Ці корпорації підтримують свої штаб-квартири в країнах походження, одночасно розширюючи свою діяльність на декілька зарубіжних країн [5].

Основними функціями міжнародного маркетингу є: 

аналіз причин прагнення компанії вийти на зовнішні ринки;

дослідження факторів, які впливають на методи проникнення на зовнішні ринки;

оцінка можливих стратегій виходу на зарубіжні ринки;

аналіз факторів, які впливають на вибір маркетингової стратегії у міжнародному бізнесі;

оцінка можливого рівня стандартизації або адаптації стратегічних рішень до умов обраного ринку;

аналіз особливих умов, які приймаються до уваги при розробці політики міжнародного маркетингу.

Міжнародний маркетинг передбачає здійснення одного або декількох заходів, перелічених вище, за межами державного кордону. В цьому випадку сфера маркетингу розширюється завдяки численним аспектам,  які підприємство повинно враховувати.

Серед вітчизняних науковців, розробці методичного інструментарію маркетингової діяльності підприємств на зарубіжних ринках присвячені дослідження: А. Войчака, О. Каніщенко, С. Карпова, С. Маджаро, М. Окландера, А. Старостіної, Т.Циганкової. Традиційним поглядам на перспективні напрями розвитку міжнародного маркетингу взагалі та окремих її предметних галузей, зокрема, маркетингових досліджень зарубіжних ринків, присвячені праці Є. Голубкова, І. Ілляшенка, Є.Крикавського, І. Лилик, В. Ортинської, Н. Перцовського, В. Полторак, А. Федорченка. Прикладним аспектам маркетингового аналізу ринків зарубіжних країн присвячено праці І. Волкова, О. Варченко, В. Данкевич, А. Мазаракі, Т. Чаюн, Т.Мельник.

В результаті численних інтерпретацій різними вченими, на сьогоднішній день снує велика кількість визначень поняття «міжнародний маркетинг» (табл. 1.1).




Отже, науковці трактують визначення міжнародного маркетингу з точок зору: філософії або способу мислення; концепції управління (комплекс дій) за межами національних кордонів; методології забезпечення ефективності зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, міжнародний маркетинг визначається як виконання діяльності, призначеної для планування, ціноутворення, просування та спрямування потоку товарів і послуг компанії до споживачів у більш ніж одній країні для отримання прибутку.

Література:

1. Т.М. Чумаченко Міжнародний маркетинг: Навчально-методичний посібник. – Вид. 3-е, перероб. і доп. – Дніпропетровськ: Державний вищий навчальний заклад «Національний гірничий університет», 2012. – 210 с.

2. Циганкова Т. М. Управління міжнародним маркетингом. Київ, КНЕУ, 2001. 132 с. 

3. Ноздрева Р. Б. Международный маркетинг : учебник / Р. Б. Ноздрева. – М. : Экономиста, 2005. – 990 с.

4. Федотова, О. А. Табекина. – Н. Новгород : Нижегород. гос. архит.-строит. ун-т, ННГАСУ, 2012. – 194 с.

5. Котлер Ф. Основы маркетинга : учеб. пособие / Ф. Котлер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс, В. Вонг ; пер. с англ. – 2-е изд.; – М., СПб., К. : Вильямс, 1999. – 1151 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота