ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

26.11.2020 17:28

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Ціхановська Олена Михайлівна, кандидат економічних наук доцент, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету; Волошенюк Людмила Анатоліївна, студентка ІІІ курсу, групи ЕЕП-31, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету


В даний момент часу інформація є не менш важливим ресурсом і об'єктом управління, ніж трудові, фінансові чи природні ресурси. Для виконання маркетингових завдань і досягнення ринкового успіху підприємству необхідна актуальна, достовірна та вичерпна інформація про клієнтів, конкурентів, постачальників, посередників. Не менш важливо здійснювати моніторинг економічних, демографічних, політичних, науково-технічних факторів, які впливають на маркетингову діяльність підприємств.

Маркетингова інформація - це дані, які характеризують фактори маркетингового середовища. Існує два види даних, які покладені в основу маркетингових досліджень і обумовлюють складання їх плану: первинна і вторинна [1]. 

Первинна інформація представляє собою інформаційні матеріали, отримані в результаті спеціально проведених маркетингових досліджень для рішення конкретної маркетингової проблеми. Їх збір здійснюється шляхом спостережень, опитувань, експериментальних досліджень.

Первинна маркетингова інформація може бути отримана підприємством від продавців і покупців. Вона може накопичуватися для конкретного рішення виникаючої проблеми на підприємстві. Накопичується інформація, що використовується для прийняття рішень, утворює постійну інформаційну базу. Епізодична інформація збирається нерегулярно, використовується в особливих ситуаціях, коли керівництво не в змозі передбачати майбутнє на основі наявної постійної інформації.

Вторинна інформація - це сукупність даних, що існують на підприємстві, видання державних установ, спеціалізовані комерційні та періодичні видання і книги, а також інформація, зібрана раніше для інших цілей.

Первинна і вторинна інформація об’єднуються в систему маркетингової інформації.

Маркетингова інформаційна система - це безперервно діюча система, призначена для збирання, оброблення, аналізу, оцінювання і розподілу інформації, яка необхідна для прийняття рішень із питань маркетингового планування, втілення у життя та контролю за виконанням маркетингових заходів [2]. 

Основу маркетингової інформаційної системи складають чотири допоміжні системи: система внутрішньої звітності;система збирання поточної маркетингової інформації;система маркетингових досліджень; четвертою складовою МІС є аналітична система маркетингу.

Якщо розглядати переваги первинної маркетингової інформації то можна зробити висновок що вона є доступною і надійною для підприємства яке її збирає, збирають її відповідно до цілей підприємства, отже, має конкретну спрямованість, з її допомогою підприємства оцінюють поточну реальну ситуацію на ринку, оперативно реагують на зміни мікро- та макросередовища маркетингу і підвищують ефективність маркетингової діяльності.

Але з другого боку процес її збирання є складним, тривалим і в більшості випадках дорого вартісним, а сама вона може бути неповною або надлишковою, суб'єктивною, неточною, помилковою, що призведе до прийняття неправильних рішень. Одним із негативних аспектів є також можливість виникнення необхідності перевірити, доповнити чи поновити отриману первинну інформацію, що призводить до додаткових витрат і знижує ефективність управлінських рішень.

Перевагами ж вторинної інформації є її низька вартість, порівняно з первинною та швидкість збирання. Також не можна забувати про широкий вибір джерел інформації, що дає можливість перевіряти рівень достовірності інформації, порівнювати дані.

Як і первинна вторинна інформація має свої недоліки: може бути застарілою, неточною, іноді дорогою; може не відповідати меті дослідження чи цілям підприємства; іноді невідома методологія збиранням й обробки; неможливість оцінити достовірність [5].

Список використаної літератури:

1. Абаєв А.Л. Маркетинг в галузях і сферах діяльності: Підручник для бакалаврів / Под ред. А. Л. Абаєва, В. А. Алексунін, М. Т. Гурієв. - М .: Дашков і К , 2019.

2. Вонг В. Основи маркетингу. - М .: Діалектика / Вільямс, 2019.

3. [Електронний ресурс] – режим доступу:  https://studfile.net/preview/5740837/page:9/.

4. [Електронний ресурс] – режим доступу:  https://pidru4niki.com/1116022350044/marketing/marketingova_informatsiya_vidi_sposobi_zboru.

5. [Електронний ресурс] – режим доступу:   https://core.ac.uk/download/pdf/323532153.pdf.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота