ЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

25.05.2023 18:55

[16. Фізичне виховання та спорт]

Автор: Салатенко Іван Олександрович, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна


Європейська система вищої освіти передбачає необхідність реформування системи освіти України, підвищення рівня якості викладання, а також її удосконалення. Провідні науковці наголошують, що стратегічним завданням є трансформація кількісних показників освітніх послуг у якісні, що наштовхує на перегляд змісту вищої освіти та наповнення його новітнім матеріалом, упровадженням сучасних технологій [1, 2, 3, 4].

Ряд науковців відмічають, що особливе значення в останні роки приділяється професійно-прикладній фізичній підготовці (ППФП), а також наголошують та тому, що дана система фізичного виховання здатна з’єднати фізичну, психологічну, психофізіологічну підготовку студентів у стінах університету з їх майбутньою професійною діяльністю.

Непопулярність фізичних вправ у вузі пояснюється відсутністю у студентів навиків, досвіду рухової активності, нерівноцінними значеннями фізичного виховання у порівнянні з іншими професійними предметами, відсутністю можливості для вибору бажаних видів рухової активності (модних видів спорту), незадовільною діагностикою психофізичного стану першокурсників, застосуванням традиційних методів ведення занять, в яких відсутнє дидактичне обґрунтування [5, 6, 7].

ППФП – спеціалізований педагогічний процес, спрямований на розвиток фізичних якостей, рухових навиків і функцій організму, сприяє успішному освоєнню і вдосконаленню професії. ППФП повинна будуватися в єдиному взаємозв’язку (відповідних співвідношеннях із загальною фізичною підготовкою (ЗФП) [9].

Потреба у вдосконаленні процесу професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) є однією зі складових професійної майстерності людини та потребує дієвого підходу вирішення цієї проблеми.

Ефективність впровадження професійно-прикладної фізичної підготовки в практику сприятиме зміцненню здоров’я тих хто навчається, підвищується стійкість до захворювань, зниження травматизму, тощо. [1, 5, 9].

Спрямований розвиток і підтримка на оптимальному рівні тих психічних і фізичних якостей людини, до яких пред’являє підвищенні вимоги конкретна професійна діяльність, формування прикладних рухових умінь і навичок, необхідних у зв’язку з особливими зовнішніми умовами праці є основним призначенням ППФП у теперішній час [9, 11].

Переважна більшість студентів немає інтересу до занять фізичним вихованням. Основною причиною цього є – відсутність диференційованого підходу до характерних вправ і навантажень, які пропонують студенту. Також відсутнє необхідне стимулювання до занять фізичною культурою і спортом. 

Тому, для побудови ефективної системи підготовки необхідно використовувати популярні серед студентської молоді види спорту. Крім того раціональна система вищої школи повинна враховувати інтереси і при виборі засобів ППФП. Цій ідеї відповідає філософія гуманізму, яка є системою світогляду і визнає цінність людини як особистості [13].

При вирішенні конкретних завдань професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх фахівців певних галузей повинна здійснюватися в тісному зв’язку із загальною фізичною підготовкою, яка є основою практичного розділу навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у вищому навчальному закладі. ППФП базується на відповідній загальнофізичній підготовленості [5]. 

Таким чином, можемо зробити висновок, що незважаючи на чисельні дослідження провідних вчених, актуальною є проблема пошуку ефективних шляхів покращення стану здоров’я студентів, рівня їх фізичної підготовленості за рахунок певних засобів і методів професійно-прикладної підготовки. Що сприятиме позитивному розвитку та мотивації до занять фізичною культурою і спортом, формуванню самостійної фізкультурно-спортивної діяльності як у системі освіти так і у вільний від навчання час.

ЛІТЕРАТУРА

1. Завидівська, Н. Н. Професійно-прикладні основи формування здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів економічного профілю [Текст] : дис. канд. пед. наук : 24.00.02, Завидівська Наталія Назарівна. – Львів, 2002. – 230 с

2. Кашуба В.О. Корекція тілобудови людини в процесі занять фізичними вправами. Теоретичні та практичні аспекти [Текст] монографія, В. Кашуба, А. Альошина, І. Випасняк, І. Іванишин, О. Бондарь, Н. Гончарова, І. Салатенко, Н. Носова,  

С. Лопацький, А Шанковський, А. Вінтоняк  Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022. – 500с. 

3. Кожевникова Л. З Вплив занять з фізичного виховання на зв’язок між фізичною підготовленістю і професійно-прикладною педагогічною спрямованістю студентів педагогічного факультету [Текст], Л. 3. Кожевникова, Матеріали міжнародної наук.-практ. конф. «Фізична культура, спорт та здоров’я нації – нова епоха, нова генерація». – Миколаїв : МДПУ, 2002. – С. 100-105. 

4. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів : Навчальна книга  «Богдан», Б. М. Шиян, Тернопіль, 2001. – Ч. 1. – 272 с. 

5. Пилипей Л. П. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів [Текст]

монографія, Л. П. Пилипей. – Суми : ДВНЗ «УАБС НБУ», 2009. – 312 с. 

6. Sport in the city: the role sport in economic and social regeneration, ed.   C. Cratton, 

I. Henry. – London ; New York : Rutledge, 2005. – 322 p. 

7. Woods R. B. Social issues in sport, R. B. Woods. – Champaign : Human Kinetics, 2007. – 370 p. 

8. Фурман Ю. М. Вплив фізичних тренувань різної спрямованості на фізичні якості студентів Вузу, Ю. М. Фурман, С. П. Драчук, Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми ФВ і С : зб. наук. праць за ред. С. С. Єрмакова. – Харків: ХДАДМ, 2004. – № 20. – С. 46 – 52. 

9. Церковна Е. В. Проблемы поиска путей оптимизации процесса физического воспитания в высших учебных заведения,  педагогіка, психологія і медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, Е. В. Церковна, 

А. И. Приходько, А. В. Попрошаев – Харьков : 2008, - № 8. – С. 154–158. 

10. Третяков, М. О. Професійно-педагогічна фізична підготовка студентів педагогічних вузів до роботи в загальноосвітній школі [Текст], М. О. Третяков, В. А. Леонова, матеріали міжнародної наук.-практ. конф. «Фізична культура, спорт та здоров’я нації – нова епоха, нова генерація». – Вінниця, 1996. – С. 254–255. 

11. Раевский, Р. Т. ППФП и психофизическая подготовка студентов машиностроительных специальностей [Текст] : учеб. пособие для вузов, 

Р. Т. Раевский, В. И. Филенков. – Краматорськ, 2003. – 100 с. 

12. Яцюк С. М. Підвищення ефективності професійної підготовки студентів інженерних спеціальностей, С. М. Яцюк, педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту – Харків : 2007. – № 4. – С. 147–151.

13. Салатенко І. О. Психофізичне вдосконалення студенток економічних спеціальностей на основі спортивно-орієнтованого фізичного виховання [Текст] : дис. канд. пед. наук : 24.00.02, Салатенко Іван Олександрович. – Івано-Франківськ, 2016. – 245 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота